>

maanantaina

Hautajaispäivänä

Tämä tapahtui 21.12.2008.

Olin 12-vuotias, jo pakatessani olin niin tinalo tapaus, että huh-huh. En pakannut messiin mitään arkivaatteita, enkä olisi mielelläni edes mennyt ko. "pirskeisiin". Mut sit jouduin menemään ja melkein missasin joulujuhlat sen takia, onneksi pääsin sentään joulujuhliin. 

Tää kuva on otettu hautajaisissa. 
En nähnyt ikinä sitä vainajaa, vaikkakin se teki mullekin käsitöitä. Matka oli aika nolo, sanoisin. Silloin pidin sitä tylsänä, koska vainaan "läsnäolon" takia ei saatu kuunnella musiikkia. (En tosin vieläkään tiiä, saako kukaan hautajaismatkallaan kuunnella musiikkia, ainakaan iloista ja maallista.) Mä piirsin niin pitkään, kunnes tuli pimiää. Matka kesti monta tuntia.

Matkan aikana törmäsin äiteni kaa Särkänniemen kohdalla Kiitos kännistä- kylttiin ja mä "viisaana" tyttönä menin mainitsemaan asiasta vielä kirkolla. Matkalla hautajaisiin syötiin pizzaa, koska kaikille tyyliin tuli nälkä. Hautajaiset eivät olleet yhtään kivat, vaan pidin niitä "tyhminä, idioottimaisina ja tylsinä." 

Tää kuva on otettu hautajaisten jälkeisenä päivänä. 

Menin tän ansiosta nolaamaan itseäni täydellisesti. Haukuin ruuan lyttyyn (siellä oli jotain kiusausta) ja ko kysyttiin "mistä tunsitte *vainaan nimi*" , niin mä vastasin tyyliin "emmä tiiä, en oo koskaan tavannu sitä ja silleen...". Suurimman osan ajasta mä vaan olin käytävällä juoksemassa ja muuten vaan olin vittumainen käytävällä haahuilija. Milloin istuin rappusilla, milloin penkillä.

Se reissu meni muutenkin itseni nolaamiseen. Jopa oma osuuteni siinä yhteiskuvassa meni irvistämiseksi. Onneksi kovalevyllä ei ollut sitä yhteiskuvaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti